piątek, 16 marca 2012

Oddech dwudziesty-trzeci

"Nigdy nie myślałem o przyszłości jako o jakimś rozwiązaniu. Przyszłość jest zawsze ucieczką głupców. Nadchodzi, a oni muszą się tłumaczyć, że nie nadeszła taka, jak trzeba, albo udowadniać, że jest właśnie taka, jak zapowiadali."
Andrzej Stasiuk



"Zgodnie z tym rytuałem, daru nie można nie przyjąć i trzeba go odwzajemnić. Wymiana taka znów ma charakter protoekonomiczny, a więc zawiera w sobie potencjał negatywnej wzajemności i łatwo może uruchomić cykl przemocy>"
Edwin Bendyk



"Poza tym, że przestraszyłem się samego siebie, przeraził mnie konformizm innych więźniów. Żadnej solidarności, a raczej chęć dotrwania do końca, by nie stracić obiecanej kasy. Przecież w całej tej umowności, mogliśmy w ciągu kilku minut wywrócić więzienie do góry nogami i uwolnić się z koszmaru. Jednak zamiast działania szłyszałem: ty wiesz, ile kosztuje takie lustro weneckie?"
Piotr Śliwowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz